NEW NORDIC

New Nordic har funnits sedan 1990 och är en innovativ utvecklare av örttillskott. Deras utbud av örter och växter och dess oändliga möjligheter att positivt inverka på kropp och själ har fått stor spridning över hela världen. Företaget har varit banbrytande inom användningen av växtsubstanser som aktiverar kroppens egna substanser och krafter.

Idag säljs New Nordics kosttillskott på fler än hela 50.000 apotek och hälsobutiker i 32 olika länder, från Kina i öst till USA i väst.

Från Norden till Världen

Växtriket har kraftfull helande och vitalitetsförmåga som gynnar vår hälsa och skönhet. Företaget vill alla må bra och se ung ut. Företaget banbrytande strategi är att hitta växtingredienser som kan ge näring och aktivera livsprocesser, vilket håller oss vitala och vackra när vi åldras.

Idén började i Skandinavien, men den spred sig snart över hela världen. Människor från hela Europa, Nordamerika och Asien lockas av den nya nordiska vägen till vitalitet och företagets skandinaviska värden.

Idag säljs nya nordiska produkter dagligen i mer än 50 000 apotek, skönhetsbutiker och hälsobutiker i 36 länder, från Kina till USA och utöver. De har öppnat 12 landsdotterbolag och fler planeras. Målet är att betjäna konsumenter och återförsäljare med högkvalitativ försäljning och support efter försäljning. New Nordic har blivit ett välkänt och erkänt konsumentvarumärke. Dess distinkta förpackningsdesign och silverträdlogotypen är tydliga och konsekventa funktioner på alla dess produkter.

Årtionden av passion

Företaget satsar på kompromisslös produktkvalitet, från åker och skog till butikspaketet. År 2004 gick François Gérard till företaget för att stärka sina forsknings- och innovationsprocesser ytterligare. François är en sann resurs med den omfattande växtbaserade erfarenheten och “andas” hälsosamt.

François, Marinus och Karl Kristian reser regelbundet över hela världen för att utforska nya örter och hitta nya sätt att använda befintliga. Under sitt program “Från utsäde till hjärta” kontrollerar de alla steg i produkttillverkningen – från odling på fältet till leverans av den färdiga produkten till apotek, skönhet eller hälsohandlare. De arbetar bara med pålitliga odlare och växtextraktorer från hela världen, människor som de har byggt nära relationer med baserat på ömsesidigt förtroende.

New Nordic analyserar alla ingredienser i kontrollerade laboratorier för att säkerställa sina produkters säkerhet och effektivitet, genomföra omfattande prövningar och endast arbeta utifrån beprövade medicinska bevis. För att göra det upprätthåller de nära kontakt med botaniska, näringsmässiga och medicinska experter över hela världen. När produkterna har godkänts bearbetas och förpackas de i kontrollerade anläggningar enligt de strängaste kvalitetsstandarderna.

Resultatet är ett växande utbud av kosttillskott och nu kosmetika som har visat sig främja vitalitet och skjuta upp åldersrelaterade degenerationsprocesser. Nästan alla New Nordics produkter tillverkas i Sverige och Danmark.

Dela skandinaviska värden djupt rotade i Nya Nordiska.

Skandinavien lever nära naturen och har rykte om exceptionell livslängd och lycka. Värdera naturen högt och leta efter renhet och kvalitet i produktens användning. Som människor värdesätter vi jämlikhet, frihet och integritet. New Nordic tror på ett långsiktigt engagemang: till våra kunder och återförsäljare, kvaliteten på våra produkter och den forskning som driver utvecklingen av produkter för framtiden.

Företaget utsågs till New Nordic för att återspegla en dynamisk och innovativ verksamhet baserad på de nordiska traditionerna för gott hantverk och liv sammanflätat med naturen och traditioner som går tillbaka till vikingarnas tid.

Företaget har alltid haft ett träd som logotyp, men 1997 kom den karakteristiska Silvertree designad av Göran Rossling i bruk. Trädet symboliserar Yggdrasil, livets träd från den norska mytologin.

Silvret är glänsande, modernt och högteknologiskt, men det har också feminin energi – det är flytande, emotionellt och mystiskt. Det är lugnande, lugnande och renande. Produkter från New Nordic finns i olika förpackningstyper, men våra förpackningar har den karakteristiska Silvertree-logotypen.